Розкрутка сайту в інтернеті, SEO-послуги, реклама в мережі, оптимізація … Ці поняття зараз у всіх на слуху, а затребуваність послуг росте не по днях, а по годинах. Це і зрозуміло: в інформаційний вік все більше людей шукають інформацію і роблять покупки через інтернет, і компаніям не хочеться відставати від загальних тенденцій. Однак, більшість клієнтів майже не розділяє рекламу і просування, хоча це зовсім різні послуги з різними механізмами і результатом. Ця стаття допоможе зрозуміти, що ж таке комплексне просування, в чому відмінності з іншими видами просування / реклами і чим воно корисне для бізнесу.
Комплексне просування сайту: що це?
Поняття «комплексне просування» різні фахівці трактують по-різному: одні називають так просування відразу по великій кількості ключів, інші – комплекс різних видів реклами, треті об’єднують в комплексному просуванні і рекламу, і SEO. Насправді ж, комплексне просування об’єднує в собі і рекламу (в т.ч. і маркетинг), і просування в інтернеті, і оптимізацію сайту (внутрішню і зовнішню). При цьому всі елементи важливі і рівноцінні.
Які послуги входять в комплексну розкрутку сайту?
В принципі, комплексне просування сайту може включати будь-які послуги, спрямовані на поліпшення позицій в пошукових системах, збільшення трафіку, продажів, оптимізацію інтерфейсу і бекенд ресурсу. Однак є ті етапи, без яких комплексне просування неможливо:
- збір інформації про компанії та товари / послуги. Важливо, щоб SEO-фахівець розумів: мета прорекламувати не сайт, а ті послуги, які він пропонує. Для цього і збирається інформація: що компанія виробляє і продає, рівень цін, цільова аудиторія, відмінності від конкурентів, досвід на ринку і т.д. Результатом цього етапу просування є накопичення списку конкурентних переваг, які і будуть використовуватися в якості козирів в рекламній кампанії;
- аналіз попиту і формування семантичного ядра. Цей етап включає вивчення тих ключових слів, за якими пошукові системи показують сайт, що просувається, в своїй видачі. Важливо проаналізувати, чи всі ключі тематичні, тобто, чи співвідносяться з діяльністю компанії, які запити використовуються частіше і т.д. В результаті формується семантичне ядро, за яким в подальшому буде проводитися розкрутка;
- аудит сайту з боку користувача: оцінка дизайну, usability, призначеного для користувача інтерфейсу, простоти отримання інформації, здійснення замовлень і т.д. Оскільки сьогодні сайт – це повноцінна вітрина, яку бачать тисячі користувачів, дуже важливо, щоб перше враження було приємним;
- розробка стратегії – етап, який ґрунтується на всіх даних, зібраних в попередніх кроках. Складається стратегія з урахуванням спрямованості сайту, аудиторії, поточних позицій, поставлених цілей.
- пошукове просування – згідно зі складеною стратегією виконується комплекс заходів, спрямований на підвищення рейтингу сайту в пошукових системах: внутрішня оптимізація, нарощування маси посилань, підвищення рівня довіри і т.д
- написання текстів, що продаються (SEO-копірайтинг) – це робота з текстовим контентом на сайті, результатом якої є оптимізація текстів як для користувачів, так і для пошукових машин: підвищення унікальності, читабельності, використання ключових слів, прописування тегів і т.д.
- контекстна реклама – весь обсяг робіт, пов’язаний з організацією рекламної кампанії: аудит поточних кампаній, запуск нових, відповідно до затвердженої раніше стратегії, контроль за виконанням, аналіз ефективності і коригування при необхідності;
- моніторинг – після запуску контекстної реклами не можна зупинятися – потрібно постійно оцінювати ситуацію в динаміці, щоб переконатися в ефективності або мати можливість оперативно внести правки;
- зворотний зв’язок з клієнтом – SEO-фахівець не завжди знає, що насправді відбувається у замовника: чи ростуть продажі, чи зросла конверсія і т.д., адже не завжди перші місця в пошуку гарантують аналогічні результати в інших сферах.
На жаль, комплексне просування зустрічається досить рідко, оскільки для цього потрібні грамотні виконавці-професіонали, це досить дорога послуга, яка, до того ж, не забезпечить швидкого результату – позитивний ефект можна помітити тільки через декілька місяців.