Як дізнатися, що тексти дійсно працюють
Наталія Кирик, засновниця контент-студії WordFactory
Давайте помріємо про те, як було б зручно мати один інструмент, що визначає якість тексту та його здатність продавати, інформувати, залучати на сайт додатковий трафік, доводити експертність тощо. І хоча найближчим часом поява такого інструмента малоймовірна, навіть без нього оцінити контент на сайті цілком реально. Пропоную розглянути кілька типів текстів, які наша контент-агенція пише регулярно, та як визначити їхню ефективність.
Почну з очевидного: текст має бути корисним і містити конкретну інформацію для тих, хто перейшов на сторінку з ним. Якщо користувач отримав відповідь на своє питання на вашому сайті, глобально ви вже досягли мети. Але щоб отримати такий результат, важливо, щоб текст з’явився на першій сторінці пошукової видачі у відповідь на певний запит. Тому найперше оцінюватимемо якість SEO-текстів.
Ключові фрази, принципи їхнього використання в тексті та заголовках, частотність та LSI-фрази — все це складники інструкції з написання ефективних SEO-статей. А от результат може бути непередбачуваним, навіть якщо вам пощастило знайти талановитого сеовця.
Дізнатися, наскільки ефективно працює SEO-текст, можна за такими ознаками:
Цю інформацію можна отримати за допомогою сервісів Google або сторонніх розробників. Проте дійсно ефективні інструменти потребують додаткових витрат і наявності специфічних знань.
Якщо у попередньому випадку було відносно легко, бо навіть у вільному доступі є відповідні інструменти, то тут завдання складніше. Чудово, якщо користувач придбав товар чи замовив послугу через кілька хвилин після того, як прочитав текст. Тоді показником якісного тексту буде кількість покупок, які здійснили клієнти одразу після ознайомлення з текстом. Але здебільшого важко зрозуміти, на якому саме етапі взаємодії з вашим брендом користувач прийшов до фінального рішення. Можливо, це сталося через день, тиждень або навіть місяць після прочитання тексту, або ж трансформація з потенційного клієнта в реального — справа рук менеджера з продажів.
Проте опосередковані докази ефективності (хоча б потенційної) комерційного тексту отримати можна:
PR-тексти — не найбільш специфічний формат, але і він має певні нюанси, коли йдеться про оцінювання якості контенту. Результати вимірювання ефективності тут, швидше, абстрактні, адже виявити вплив конкретного тексту на імідж і репутацію бренду майже нереально. Основним мірилом тут є кількість переходів з ресурсу, на якому розміщено PR-статтю, на основний сайт компанії. Так можна зрозуміти, чи дійсно бренд зміг зацікавити та спонукати дізнатися про нього більше.
Оцінювання якості наявних статей, зокрема вже опублікованих, може стати певним викликом для компанії, яка потребує велику кількість текстового контенту. Відстежувати сотні публікацій ресурсовитратно, як і підраховувати вплив кожного тексту на кількість продажів чи впізнаваність бренду. В більшості випадків необов’язково знати, чи дійсно працює саме цей текст з-поміж кількох сотень, написаних за останній квартал. Достатньо розуміти, що в цілому ваша контент-стратегія є ефективною: збільшилася частка органічного трафіку, а сайт відвідують нові користувачі, які конвертуються у покупців.
Насправді я рекомендую не «відпустити ситуацію», а делегувати завдання з написання текстів професіоналам контент-студії. Так набагато більше шансів отримати релевантні вашим запитам тексти, що дійсно працюють на результат. Вам лише потрібно окреслити мету статей, надати основну інформацію про комерційну діяльність компанії та додаткові побажання.
Чому це найзручніший формат створення якісного текстового контенту?
І наостанок: навіть доведені до ідеалу тексти самі по собі не гарантують суттєвих позитивних змін у вашому бізнесі. Насамперед потрібно сприймати сайт і соцмережі (для них WordFactory також створює контент) як великий складний організм, що потребує всебічної підтримки та постійного контролю. Але водночас без корисного та якісного текстового контенту неможливо побудувати ефективну контент-стратегію і досягнути поставлених бізнес-цілей.